Ana içeriğe atla

İLK ŞİİRLER'DEN / ''YA KUŞLAR KONMAZSA ACILARIMA''

YA KUŞLAR KONMAZSA ACILARIMA




Ölüme seyyar bir körfezin merdivenindeyim

Sıkıca tutuyorum kalbimi ihanet etmesin diye çocuklar

Ki bu şehirde yaşarsam yaşamak yaralar beni

Kötürüm bir kadın gibi tutuklu kalırım geceye

Yalımlanan bunca talandan sonra sana gelemem

Biliyorum uyuyamam geceleri sen olmasan.



Ölümün dibinde çürümeye meyyal

Özenle kesiyorum yüzümdeki siğilleri

Sen silahlara veda ederken çarmıhı hatırlıyorsun

Yaz geçti bak, ince bir şarkıya başlıyor kuğular

Sen git, çocuklar seni rüyada görmesin

Sen silahlara veda derken çarmıhı hatırlıyorsun.



Ya kuşlar konmazsa acılarıma ben n’aparım.





ÇÜRÜR ÖPÜLMEZSE EĞER ÇOCUKLAR



Dünyanın kıyısına sere serpe uzandım.

Ağzımın kenarında kemik rengi bir kalkan

Fışkırıp ruhumla tavan arasından sarkan hummalı yelpazede

Aşka mekik dokuyan kaçakçının tavrıyla

Şah damarım yırtılınca döşümde çakılı kaldım.



Çürür öpülmezse eğer çocuklar

İçi kan dolu bir bakraçta sunulur akşam

Yurt ranzalarına ve loş bekâr odalarına

Yaralı toynaklarına ve o güleç yüzlü atın

Durup şarkı söylerim çıplanmış yıldızlarla.



(Mustafa Celep, Yedi İklim Dergisi, sayı:110, Mayıs 1999)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SORUŞTURMA: 'KARŞILAŞMA' KAVRAMI

EPİĞİN VE DENEYSELİN SINIRLARINDA KARŞILAŞMA Şairin dünya ile karşılaşması bazen bir ‘hayret’ bazen de ‘şiddet’ biçiminde gerçekleşir. Şairin dile karşı gösterdiği şiddetle dünyaya karşı gösterdiği şiddet arasında koşutluk arayabiliriz. Bu koşutluk bizi, şairin aşılması-aşırılaştırılması-bir deney alanı olarak görülmesi gereken dile karşı tutumunun netlik kazanmasına, belli bir açıklığa kavuşturulmasına sevk edecek, bu yolda şairin dil tavrı gün ışığına kavuşacaktır. Dünyadan yara almış şiir yazarının dünyaya karşı gösterdiği şiddeti olumlayabiliriz. Burada olumlanması gereken bir diğer özellik de dilde yaratıcı deneylere girişmiş her şairin dünyaya karşı gösterdiği şiddetin meşruiyetidir. Dünya karşısında hayret eden şairi lirizm sınırları içinde görmemiz mümkün. Nahif bir şairdir bu. İncitmekten çekinir. Nezaket sahibidir. Dünya karşısında geri çekilmiş, hayretini gizleyememiştir. Oysa şiddet her zaman girişken şairlere has bir özelliktir. Dünyadan, dünyanın aldığı biçimden mem

''Koca Bir Devrim Olan Ev'', Kertenkele, Mustafa Celep

MUSTAFA CELEP KOCA BİR DEVRİM OLAN EV Koşturmanın çevik ruhu, yağmurcası annemdir Ritmik tıpırtısını duyar ruhunda yağmurun Sabahtır diri üzümlerin sabahı alacakarganın Başlar titrek ilahisini söylemeye yağmurun. Ben yok benlik yok adam kayırmaca yok torpil yok Biz var daima biz yana yakıla yürünülen bu evlerde Aydınlık ve gerçekçi biz Kül tablalarıyla sigara izmaritleriyle biz İncirlerin eğilip lezzetini vermesi var Şeftali ağaçlarıyla biz Benliğin değil bizliğin türküsü çığırılır bu evlerde Üzüm bağlarıyla yorgun bitkin biz Köpeğiyle kedisiyle içtenlikli telaşıyla biz. Aydınlık ve gerçekçiyiz ahiliğe inanırız inanırız dosta üzüm vermeye Aydınlık çünkü baygın bir tat veren incirleriyle. DEVAMI : Kertenkele dergisinin 25. sayısındadır. (Ekim-Aralık 2013) http://kertenkeleedebiyat.blogspot.com.tr/

Genç Hikâyeciye Tavsiyeler / Mustafa Nurullah Celep/ Poetik Haber

Mustafa Nurulah CELEP HİKÂYEDE İLK ADIMLAR: ŞEMSETTİN YAPAR’IN ‘ GENÇ HİKÂYECİYE TAVSİYELER’ İ * 1. Hikâyeci Şemsettin Yapar ’ın Sütun Yayınlarından çıkan Genç Hikâyeciye Tavsiyeler adlı kitabı, hikâye yazmaya kolları sıvayacak olan yazar adaylarına bir başlangıç oluşturması bakımından bir teşviknamedir. Yeni hikâyeci adaylarına teşvik yollu önerilerde bulunması, hikâye kurgusuna ve yazım sürecine yönelik bir yol-yordam-yöntem belirlemesi bakımından da bir temrinler toplamını içerir. 2. Şemsettin Yapar’ın hikâye yazmak isteyen öğrencisine gönderdiği samimi mektuplardan müteşekkil kitapta, ön açıklamaların, kısa teorik bilgi ve ipuçlarının ardından verilen bilgileri somutlayan hikâye örnekleri gelir. İfade edilen öneriler sonrası teorik bilgi ile birlikte hikâye pratize edilir, müşahhas hale getirilir. Hikaye sanatının inceliklerinin mektuplar yoluyla öğretildiği ve tavsiye edildiği kitapta mektup başlıkları da başlı başına bir ip ucu, bir nüans değeri t