SERVER VAKFI EDEBİYAT ORTAMI 2009 ŞİİR ÖDÜLÜ
1.Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
2.Şiir yazmayı tercih etmenizin en önemli gerekçesi nedir?
3.Sizi etkileyen şairler kimlerdir?
4.Para mı, iltifat mı, kabul görme mi? Ya da başka bir neden… Ödül almış olmanın karşılığı nedir sizce?
1-1979 Adapazarı doğumluyum. İlkokulu bitirdikten sonra hafızlık eğitimi için Avcılara gittim. Üsküdar Burhan Felek Lisesi mezunuyum. Üniversite eğitimimi Sosyal Bilgiler alanında 2005’te K.T.Ü. de tamamladım. Sakarya Pamukova’da ikamet ediyorum. Şiirlerimi ağırlıklı olarak Yediiklim, Kökler ve Kertenkele’de yayınladım. Bunun dışında yazdığım dergiler de oldu. Edebiyat Ortamı, İzdiham, Aşkar, Karayazı, Az Edebiyat ve Aşkın-e Hali gibi dergiler ürünlerimi değerlendirdiğim dergiler oldular. Bu güne kadar İkinci Yeni yoğunluklu okumalarım oldu daha çok. İçinde ‘yâr sesi’ olan metinleri daha fazla önemsiyorum.
2-Daha iyi insan olmak için şiir yazıyorum. Şiir benim açımdan insanlığıma yaptığı katkı oranında değerlidir. Şiiri tercih etmemin temel sebebi, insan ve hayatın canlılığını bana duyurması ve belli insanlık durumlarından beni haberdar etmesidir. Niçin şiir okuruz? İnsanlığımızı pekiştirdiği için daha çok. Yarım ve aksak yanımızı tamamlamak için diye cevap verebilirim bu soruya. Şiir insan için güç devşirilecek bir durum teşkil etmiyorsa bayağı bir amaca hizmet ediyordur ve köhneleşmeye mahkumdur. Şiirin özgürleştirici bir tarafı var, hür olmayan şiir yazamaz. İnsan da irade sahibi bir varlık olduğu için en özgür yanını şiirde konuşturur. Yine hür olmayan dünyaya, dünyadaki olaylara duyarlı bir bakış açısı geliştiremez. Özgürlüğün özü gürleştirici bir işlevi vardır ve şairler de daha çok kendi gür özlerinden hareket ederek şiire yönelirler.
3-İçinde ‘yâr sesi’ olan metinler beni hemen her zaman etkilemiştir. Bunun yanında sarsıcı ve milletini dert edinen, milletle meselesi olan şiirler etkiler bırakmıştır bende. Öncelikle Âkif’in ‘Hakkın Sesleri’ şiirini Fikret’in ‘Sis’ ve yine Âkif’in ‘İstiklâl Marşı’ şiirini anmalıyım. Çağdaş duyarlığı yansıtıyor oluşuyla İkinci Yeni mercek altında olmuştur her zaman. İlk dönem İkinci Yeni’nin merkezinde bir şair olan Sezai Karakoç’un ‘protest bir şiir’ örneği olarak okuyabileceğimiz ‘Ötesini Söylemeyeceğim’ şiiri, tümüyle ‘Hızırla Kırk Saat’, Turgut Uyar’ın ‘Akçaburgazlı Yekta’ şiirleri, İlhan Berk, Cemal Süreya, Ülkü Tamer, Ece Ayhan’ın İkinci Yeni’yi kapsayan şiirleri bende belirgin etkileri olan şiirler. İsmet Özel’i burada anmamak olmaz tabi, ‘Yıkılma Sakın’ ve ‘Amentü’ şiirinin yanında başından sonuna özellikle ‘İstiklâl Marşı’ hassasiyetiyle bütün bir İsmet Özel şiiri ve nesri büyük bir değer olarak beslendiğim, etkiler aldığım şair ve yazarlar olmuşlardır.
4-Şiir ortamının karmaşası içinde şiir ödüllerinin genç şairin eserini belirginleştirmek gibi bir işlevinden bahsedebiliriz. Maddi katkının yanında eğer şiire saygı duyuyorsak ve yalnızca şiire olan saygımızdan dolayı manevi katkıyı, saygıyı, değer bulmayı, kendine güveni, şiire olan dikkati, şiirin görünür kılınmasını, sevinci ve neşeyi daha fazla önemsemeliyiz derim. Şiir ödülleri dikkatleri, genç şairin isminden çok eserine, emeğine, şiirine çevirmişse amacına ulaşmış demektir.
Teşekkür ederim.
Yorumlar